Najteža optužba je korupcija. Za nju je rezervisan informativno-politički program. Izaziva zaprepašćenje i ogorčenje kroz vesti o hapšenjima direktora i biznismena, o lekarima koji svoje usluge dodatno naplaćuju
Najskuplja reč je dokolica. Sediš, provodiš se, uživaš. Piješ kafu o tuđem trošku i ćaskaš. A iza tebe provalija, duševna i finansijska praznina. Besparica kao posledica besposlice u kojoj se dave milioni onih koji su ostali bez posla. Sve se rimuje: dokolica, besparica, besposlica, ali i međusobno isključuje.
Jer dokolica pripada bogatima, onima koji ne znaju šta bi od sebe. Preko malog ekrana ona se preliva i prepoznaje kroz niz besmislenih, isforsiranih emisija grupisanih pod mističnim nazivom rijaliti formati. Kroz njih se šetaju dokoličari – sirotinja, u nemanju, bezizlazu i intelektualnoj ispraznosti. Imamo paletu emisija za koje ne postoji zdravorazumsko pokriće, ipak, postoje i veoma su gledane. „Porodične tajne“, „Luda kuća“, „Preljubnici“, pa i „Sve za ljubav“ „Srpska posla“. Na korak su od „Moja velika svadba“, „Domaćine, oženi se“. Biti komercijalna televizija, bilo koja, ne pretpostavlja obavezu držanja kursa engleskog jezika ili emitovanje predškolskog obrazovnog programa, ali ni trovanje auditorijuma primitivnim sadržajima, ubijanje svake iskre pameti i lucidnosti.
Najumilnija poruka je ljubav. Oprezni ljudi je štedro troše, televizija je najbolje prodaje kroz igrane serije. RTS opet proverava (reprizira) kako funkcioniše ljubavni par Milena i Miroslav (Sloboda Mićalović i Ivan Bosiljčić) u seriji Zdravka Šotre „Nepobedivo srce“. Zanesena majstorica je bila ta Mir Jam, kod nje je ljubav na dlanu, ne može se ni sprečiti ni zaustaviti. Sasvim je drugi slučaj sa „Jagodićima“, premijernom serijom na Javnom servisu (scenario Đorđe Milosavljević, režija Miroslav Lekić) nedeljom uveče, u kojoj otmeni, muški deo bogate vojvođanske porodice, ljubav pretvara u sopstveni pakao, u propast, u ono što stoji iza srpske dokolice – besparica.
Opširnije u štampanom izdanju