Devet gejmerskih kompanija iz Srbije koje u organizaciji Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) uz podršku Privredne komore Srbije i Evropske banke za obnovu i razvoj, prvi put organizovano učestvuju na najvećem svetskom gejming sajmu u Kelnu, GAMESCOM, od 23. do 27. avgusta, privukle su veliku pažnju međunarodne poslovne javnosti i posetilaca, saopštila je Privredna komora Srbije.
Za srpske gejming kompanije i domaće igre zainteresovani su izdavači, investitori, mediji i gejmeri koji su u redu čekali da probaju naše igre. Za samo dva dana na štandu je održano više od 60 unapred ugovorenih sastanaka.
Mihailo Vesović, direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju Privredne komore Srbije kaže da gejmerska industrija jeste specifična jer spaja tehnologiju i kreativnu industriju, angažujući umetnike, dizajnere, producente, proizvođače muzike i zvuka, a pre svega, programere. Srpska gejmerska industrija na godišnjem nivou prihoduje preko 150 miliona evra, a rast od 10 odsto očekuje se i ove godine.
„Sposobni smo za najkompleksnije i najkomercijalnije projekte, očekuje se da srpske kompanije ove godine samostalno proizvedu takozvani blokbaster u video igrama. Zajednički nastup na sajmu video igara predstavlja iskorak u izlasku na globalno tržište i pokazuje da Srbija može da ponudi konkurentna tehnološka, ali i kreativna rešenja“, naglasio je Vesović.
“Ovaj nastup sa jedne strane pokazuje ogroman napredak koji je ostvarila domaća gejming industrija. Naše igre, usluge i zaposleni u industriji na globalno tržište plasiraju konkurentne digitalne proizvode koje konzumira preko 100 miliona igrača u svetu. Sa druge strane, ovo je tek početak naših planova. Na licu mesta smo videli kako to rade druge velike industrije u Evropi i sada smo sigurni da idemo u pravom smeru”, objašnjava Marija Ilić, predsednica Upravnog odbora SGA.
Kristina Janković Obućina, izvšni menadžer Asocijacije industrije video igara Srbije kaže da u Kelnu nastupaju zrele kompanije, nezavisni timovi i pružaoci usluga, presek svega što srpska gejming industrija može da ponudi. “Prvi organizovani nastup u Kelnu je veliki uspeh naše industrije i nadamo se da ćemo uspeti da se predstavimo što većem broju izdavača, investitora, drugih svetskih gejming industrija. Fokus je na afirmaciji vrhunskih domaćih talenata, originalnih igara koje nastaju u Srbiji, kao i kvalitetnih servisa koji mogu biti zanimljivi globlanim igračima“, ukazala je Obućina.
Tamara Milovanović iz marketing tima kompanije Two Desperados, poznate po igricama Woka Woka, Viola`s Quest i NoNo Crossing, ukazuje da je sajam „žarište gejm dev scene , gde imamo priliku da se upoznamo i popričamo sa ljudima koji razvijaju najrazličitije igre iz najrazličitijih žanrova. Za srpsku gejming scenu važno je da se postavi na svetsku mapu gejminga“, navodi Milovanović.
Nikola Šoškić, osnivač gejming studija iz Beograda Shosha Games, koji pravi igru Water, Me and You kaže da je njihov cilj nastupa na sajmu, pre svega, da nađu izdavača. „Potreban nam je neko ko želi da radi sa nama zato što misli da je igrica dobra, a ne samo da bi zaradio novac, jer dobar izdavač je ne samo spona između gejm divelopera i potrošača, nego omogućuje da se igra dobro proda i da diveloper ostane na tržištu, da napravi još igara“, kaže Šoškić.
Prema njegovim rečima, nastup u Kelnu im je veoma koristan jer prvi put nastupaju na ovako velikom sajmu i upoznali su veliki broj ljudi iz gejming industrije iz Amerike, Japana… „Verujem da srpska gejming industrija ovim nastupom pravi prvi veliki korak ka investicijama iz celog sveta“, dodao je on.
Ove godine očekuje se preko 300 hiljada posetilaca, što Gamescom čini najvećim gejming sajmom na svetu. Pored Srbije, u biznis zoni sajma nacionalne štandove imaju još 32 države sveta. Učešće startapa Phobos na Gamescom-u podržao je i Naučno-tehnološki park Beograd, uz podršku Vlade Švajcarske kroz projekat “Tehnopark Srbija 2- Podsticanje izvoza kroz razvoj tehnoloških parkova”, kao alumniste programa Raising Starts.